Sokolska ulica 8
1295 Ivančna Gorica
4. koncert:
Orgelski cikel Zvočne impresije romantike: Na meji dveh svetov
Nedelja, 19. april 2026, ob 18. uri
Cerkev sv. Vida, Šentvid pri Stični
Vstop prost.
Orgle: Pavao Mašić, Hrvaška
Spored: N. de Grigny, F. M. Mendelssohn, J. Brahms, C. M. Widor, M. Duruflé
V šentviški cerkvi, ki že več kot tisočletje stoji kot pričevalka duhovne in kulturne dediščine, so leta 2023 postavili nove orgle – glasbilo, ki v svojem zvoku ponovno obuja duh slovenske romantike, obdobja, ki je odločilno zaznamovalo razvoj naše cerkvene glasbene kulture. V zadnjem letu so orgle zaživele kot koncertni instrument pod rokami treh izjemnih poustvarjalcev, njihovi večeri pa so pri poslušalcih našli topel in iskren odmev. Ob tem se je rodila zamisel o novem koncertnem ciklu, ki bo v štirih programsko raznolikih večerih predstavil bogastvo tega instrumenta v dialogu s sodobno ustvarjalnostjo.
S četrtim koncertom bo orgelski cikel zaokrožil solistični recital priznanega hrvaškega virtuoza prof. Pavaa Mašića, ki bo s svojo interpretacijo preizkusil meje nemškega in francoskega orgelskega repertoarja.
Pavao Mašić je hrvaški koncertni organist in čembalist, zmagovalec Grand Prix Bach na Bachovem orgelskem tekmovanju v Lozani (2006). Glasbo je začel študirati v Šibeniku, študij orgel in čembala pa nadaljeval v Zagrebu, Lozani in Freiburgu. Od leta 1999 je titularni organist cerkve sv. Marka v Zagrebu ter redni profesor na Akademiji za glasbo Univerze v Zagrebu.
Kot solist redno nastopa v Evropi, Rusiji, Izraelu in Južni Ameriki ter je prejel več kot 25 mednarodnih in hrvaških nagrad. Njegov repertoar obsega temeljna dela J. S. Bacha, Messiaena, Musorgskega, Francka in Buxtehudeja, pa tudi sodobne skladbe hrvaških skladateljev. Posebno pozornost namenja izvedbam celotnih opusov in zahtevnih ciklov, kar ga uvršča med najvidnejše orgelske interprete svoje generacije.
Njegov umetniški opus je dokumentiran v številnih radijskih in televizijskih posnetkih, diskografija pa vključuje šest albumov, nagrajenih z dvanajstimi hrvaškimi nacionalnimi glasbenimi nagradami. Med njimi izstopata albuma 1685: Bach, Handel, Scarlatti (2011) in Bach: The Art of Fugue (2017), oba razglašena za najboljši album klasične glasbe. Poleg poustvarjanja se posveča tudi pedagoškemu delu ter oblikovanju novih generacij organistov in čembalistov.