Sokolska ulica 8
1295 Ivančna Gorica
1. koncert:
Orgelski cikel Zvočne impresije romantike: De Profundis
Nedelja, 28. september 2025, ob 18. uri
Cerkev sv. Vida, Šentvid pri Stični
Vstop prost.
Orgle: Brúnó Kaposi, Madžarska
Spored: J. S. Bach, F. M. Mendelssohn, M. Reger in improvizacije
*V sodelovanju s 23. orgelskim ciklom Slovenskega orgelskega društva
V šentviški cerkvi, ki že več kot tisočletje stoji kot pričevalka duhovne in kulturne dediščine, so leta 2023 postavili nove orgle – glasbilo, ki v svojem zvoku ponovno obuja duh slovenske romantike, obdobja, ki je odločilno zaznamovalo razvoj naše cerkvene glasbene kulture. V zadnjem letu so orgle zaživele kot koncertni instrument pod rokami treh izjemnih poustvarjalcev, njihovi večeri pa so pri poslušalcih našli topel in iskren odmev. Ob tem se je rodila zamisel o novem koncertnem ciklu, ki bo v štirih programsko raznolikih večerih predstavil bogastvo tega instrumenta v dialogu s sodobno ustvarjalnostjo.
Na prvem koncertu se bo predstavil mladi madžarski organist in skladatelj Brúnó Kaposi, eden najobetavnejših talentov svoje generacije. S svojimi improvizacijami na slovenske cerkvene ljudske napeve bo prepletel klasično mojstrstvo in ustvarjalno svobodo, pri čemer se bo glasba razprla v neponovljivo in živo doživetje.
Brúnó Kaposi, rojen leta 1995, je študiral na Visoki šoli za glasbo v Würzburgu in na Akademiji Franza Liszta v Budimpešti. Udeležil se je številnih mojstrskih tečajev – med drugim pri Christophu Mantouxu, Martinu Sturmu in Sietzeju de Vriesu. Na Visoki šoli za glasbo v Würzburgu je prejel prvo nagrado na tekmovanju DAAD. Dvakrat je bil prejemnik štipendije Annie Fischer. Leta 2024 je osvojil prvo nagrado na mednarodnem orgelskem tekmovanju Petra Ebna v kategoriji improvizacija.
Od leta 2020 je glasbeni direktor in organist v cerkvi Srca Jezusovega v Budimpešti ter učitelj orgel na Zborovski šoli Zoltána Kodálya v Budimpešti. Je iskan koncertni organist na Madžarskem in v tujini. V svojem umetniškem ustvarjanju eksperimentira z različnimi komornimi zasedbami, lastnimi transkripcijami ter improvizacijami v zgodovinskih slogih.