Izpostavljamo

Določitev cenovne politike

Šentvid pri Stični, 17.06.2019


Ste se kdaj vprašali, kaj vse upoštevati v razmišljanju o postavitvi prodajne cene? Kako najti ceno, ki jo je potrošnik še pripravljen plačati? O tem je govorila delavnica Trženjska akademija, ki jo je vodil Primož Hvala


Prodajna cena je odvisna od številnih dejavnikov. Vsem je jasno, da ugledna blagovna znamka lahko za skoraj enak izdelek zaračuna (bistveno) več denarja od neznane znamke. Zgovoren primer je kavarna Starbucks.


Različne cene lahko podjetje postavi tudi na račun diferenciacije svojih izdelkov. Veliko lepih primerov je v svetu mobilnih aplikacij, kjer so plačljive aplikacije v aplikacijski tržnici za naprave z operacijskim sistemom Android znatno (navadno skoraj 50 %) cenejše, od enakih aplikacij za naprave s sistemom iOS.


Na ceno vpliva tudi lokacija oziroma dostopnost izdelka. Če npr. pločevinka pijače Coca Cola v paketu 24 pločevink stane le pol evra, lahko v posamezni embalaži v trgovini stane en evro, v manjši vaški trgovinici ob morju evro in pol, na avtomatu za pijače dva evra, v kavarni dva evra in pol, v restavraciji tri in v hotelskem mini baru pet evrov.


Iz prakse vemo, da različne vrste izdelkov dosegajo različno ceno. Bolj osnovi izdelki so cenejši, čim pa jim dodamo več vsebine, funkcij ali lastnosti, pa se prodajajo z znatnimi pribitki. Sadni jogurt je znatno dražji od navadnega, pametni telefon od »neumnega« itd.

 

Kdaj postreči z višjo ceno?

Potrošniki sovražijo podražitve brez razloga. Za podjetja je zato najbolj primeren vzvod za postavitev višje cene izboljšanje izdelka. Novi avtomobili so vedno dražji od starejših modelov.

 

Toda z nižjo ceno lahko prodate več?!

Če prodaja ne dosega želenih rezultatov, je mogoče razlog tudi v previsoko postavljeni ceni. Znižanje cene lahko pospeši prodajo. Večina ljudi namreč išče dobre kupčije, pripravljena je pristati na manjši kompromis v zameno za neko srednjo vrednost.

 

Izprašajte se ...

Zdaj že veste, kako delujejo naše poslovne delavnice. Tudi tokrat smo vam pripravili vrsto vprašanj, s katerimi boste lažje določili vrednost svojega izdelka in storitve, posledično pa tudi postavili zanj primerno ceno.

  •  Ali in kaj delamo, da bi kupec bil pripravljen plačati več ?
  •  Ali ponujamo več cenovnih opcij ?
  •  Ali ponujamo »namišljene opcije«?
  •  Ali ponujamo naročniški sistem ?
  •  Ali ponujamo drugačno osnovo za ceno?
  •  Ali imamo preračunano ceno na enoto uporabe?
  •  Ali je cenovna akcija časovno omejena?
  •  Ali je popust samo, če se naroči takoj?
  •  Katere lastnosti/koristi/verzije bomo posebej zaračunali?
  •  Ali imamo spodbude (prodajne trike) za prvi nakup?
  •  Ali imamo spodbude za večkratne nakupe, spodbujanje več nakupov v časovnem obdobju?
  •  Ali ponujamo garancijo vračila denarja? Zakaj ne?
  •  Ali ponujamo boljše pogoje plačila kot konkurenti?
  •  Ali delamo kaj, da bi kupci imeli občutek edinstvenosti, ekskluzivnosti?



To spletno mesto uporablja spletne piškotke. Z nadaljevanjem uporabe spletnega mesta dajete soglasje za namestitev piškotkov na vašo napravo, s katero dostopate do spletnega mesta. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.
Ne strinjam se s piškotki